Personeel bij- en omscholen
Wie wil blijven groeien, de concurrentie voor wil blijven en medewerkers wil behouden, kiest voor opleiden. Investeren in kennis geeft je niet alleen recht op subsidies en fiscale voordelen, het levert je bedrijf ook andere voordelen op die kunnen bijdragen aan het succes van je onderneming.
Vijf redenen om te investeren in scholing:
- Scholing tilt je bedrijf naar een hoger niveau. Beter geschoold personeel leidt tot betere kwaliteit en dienstverlening.
- Door te investeren in kennis van je personeel, win je het van je concurrent. Stilstand is achteruitgang in de huidige wereld waar (technologische) ontwikkelingen elkaar in rap tempo opvolgen.
- Scholing verhoogt de productiviteit. Werknemers zijn beter gemotiveerd en het ziekteverzuim daalt.
- Scholing motiveert en bindt werknemers aan je bedrijf. Goed (geschoold) personeel is moeilijk te vinden. Door werknemers op te leiden zorg je voor doorstroming van het personeel en houd je toch de ervaring en kennis binnen het bedrijf.
- Scholing is goed voor je reputatie. Het laat zien dat je bedrijf Maatschappelijk Verantwoord Onderneemt.
Scholing is maatwerk
Veel bedrijven hebben een jaarlijks scholingsprogramma om hun medewerkers bij te scholen en hun ontwikkeling te bevorderen. Door niet automatisch te grijpen naar een cursus, kun je tijd en geld besparen. Leren via de schoolbanken is lang niet altijd nodig. Werken en leren zijn in veel gevallen prima te combineren. Er is meer mogelijk dan je denkt! Maatwerkopleidingen op de werkplek bijvoorbeeld. Een Ervaringscertificaat (EVC) kan jou en jouw medewerkers veel tijd en geld besparen. Klik hier voor meer informatie over de mogelijkheden van EVC.
Wij helpen je verder
Vragen? Neem dan contact met op via ons contactformulier
Kom in contact
Voor alle vragen over werk
Je kunt bij ons aankloppen voor als je op zoek bent naar een (andere) baan. En ook als je een tijdje niet meer gewerkt hebt en op weg geholpen wilt worden. Of als je een andere opleiding wilt gaan doen maar niet weet wat bij je past.
